Een nieuw logo. Een logo dat past bij die eigenlijk hoogbejaarde fanfare, die tegelijkertijd springlevend is. Een logo dat evenals dat jubileum van 125 jaar laat zien hoe we dat bereikten: het vormen van een krachtige kern die ook meegroeit met de maatschappij en omgeving.
Natuurlijk is dit niet zomaar een logo, net zoals wij niet zomaar een fanfare zijn. Dit logo kwam in een zorgvuldig traject en samenwerking met een professioneel bureau tot stand. Er liggen een paar belangrijke kernwaarden en gedachten in verscholen die we graag met jullie delen
Eendrachtblauw
De kleur blauw komt uit het huidige logo. Het doorgeven van deze kleur in een nieuw logo symboliseert ons bestaansrecht. Het geeft aan waar we vandaan komen: waar zouden we zijn zonder ons Eendracht-blauw.
Onze normen en waarden
Een nieuwe kleur! En wat voor een. Het frisse roze spat van het logo af. De kleur roze staat voor onze christelijke normen en waarden. Het symboliseert dit omkijken naar elkaar. Toen, nu en later.
Blauw en roze
De combinatie van deze twee kleuren is energiek. Het geeft aan hoe kwiek we zijn en hoe hoog we doorontwikkeling in het vaandel hebben.
100% Aalten
Het logo is krachtiger omdat we niet duidelijk genoeg kunnen zijn. Het draagt bij aan herkenbaarheid, aan die club uit Aalten waarvan je misschien wel meer wilt weten. Het verbindt ons lokaal met het dorp waar we al 125 jaar aan verbonden zijn. Het maakt regionaal tussen alle andere Eendrachten duidelijk om welke we het hier eigenlijk hebben: die uit Aalten natuurlijk! Het draagt zo bij aan meer ruimte voor muziek.
Meer ruimte voor muziek
Wij weten dat we trotse ambassadeur van de fanfare en blaasmuziek zijn, maar dat moet eigenlijk iedereen weten. Want we durven, doen en zoeken altijd naar meer ruimte voor (onze) muziek. Ruimte waarin een ander welkom is en zich welkom voelt. We geven elkaar bovendien de ruimte te zijn wie we zijn en vormen als mix van verschillende mensen met diverse leeftijden één geheel. Dat geheel zie je dan ook terug in de letters die in elkaar overvloeien.
Jubileum
125 jaar Eendracht Aalten. Bij de lancering van dit logo vergeten we ons jubileum niet. Daarom pronkt er natuurlijk een wimpel aan!